Dziecko
w Centrum

W centrum zawsze stawiamy jego dobrostan, ciekawość, potrzebę przynależności i sensu. Tworzymy miejsce, w którym każde dziecko ma prawo być sobą, rozwijać się we własnym tempie i doświadczać świata w atmosferze zrozumienia i uważności. Zauważamy i akceptujemy różnorodne potrzeby, temperamenty i style uczenia się. Nie dzielimy dzieci na „łatwe” i „trudne”, ponieważ wierzymy, że każde z nich jest osobną indywidualnością, która wymaga osobnego podejścia.

Edukacja Zaczyna się od Relacji

Wierzymy, że edukacja zaczyna się od autentycznej relacji. Dlatego w naszych placówkach jesteśmy na „ty” – budujemy partnerskie więzi oparte na szacunku, bez zbędnego dystansu i hierarchii. To podejście pozwala nam tworzyć fundament zaufania i sprawczości, dzięki czemu dzieci stają się aktywnymi uczestnikami procesu edukacyjnego, a nie tylko biernymi odbiorcami wiedzy. Pielęgnujemy atmosferę dialogu, w której każdy ma przestrzeń na bycie sobą i nikt nie zostaje sam z trudnością. Naszym celem jest budowanie wspólnoty opartej na empatii, szacunku i odpowiedzialności.

Edukacja z sercem i sensem

Sprawdzone metody

Wspólnota i współpraca

Nauka przez doświadczenie

Nasze Fundamenty Pedagogiczne

Pedagogika bell hooks: Traktujemy edukację jako akt wolności, troski i zaangażowania społecznego. Zgodnie z myślą bell hooks, tworzymy środowisko, w którym nauka jest aktem sprawiedliwości i troski. Uczymy dzieci krytycznego myślenia – nie tylko czego się uczą, ale też dlaczego – oraz analizowania rzeczywistości i działania na rzecz dobra wspólnego

Plan Daltoński: Wdrażamy tę koncepcję, by rozwijać w dzieciach samodzielność, odpowiedzialność i umiejętność współpracyWspieramy je w planowaniu własnej pracy, podejmowaniu decyzji i budowaniu poczucia sprawstwaDzięki temu uczą się one struktury, refleksji i efektywnej kooperacji.

Edukacja w Ruchu i Kontakcie z Naturą Organizujemy cykliczne i przygodowe Wyprawy Odkrywców, podczas których dzieci eksplorują lasy, łąki i miasto. Uczymy się świata przez bezpośrednie doświadczenie, ruch, obecność i sensorykę. Prowadzimy także cotygodniowe  Spacery Mocy, będące mikrowyprawami w naturze w duchu lasoterapii. Dzieci uczą się w ten sposób uważności, wyciszenia i budowania relacji z przyrodą, co jest dla nas praktyką ciała, emocji i kontaktu.

Nauka przez Działanie i Wspólnotę Uczymy poprzez doświadczanie, badanie, odkrywanie i współpracę w ramach pracy projektowej i terenowej. Ofertę wzbogacają  Empowerment Weekends – weekendy mocy dla dzieci i rodzin, których celem jest rozwijanie samodzielności, pewności siebie i sprawczości dziecka. Organizujemy również letnie i zimowe  obozy dla całych rodzin, które służą wzmacnianiu więzi, regeneracji i budowaniu relacji we wspólnocie.

Wspólnota i Współpraca z Rodzinami

Jesteśmy przekonani, że przedszkole i szkoła to nie tylko budynki, ale  wspólnota wartości. Dlatego tworzymy miejsca, które realnie współpracują z rodzinami. Rodzice mają u nas głos – wspólnie tworzymy program rozwoju szkoły i dzielimy się obserwacjami, budując wspólną przestrzeń wychowawczą. Regularnie prowadzimy konsultacje, a także organizujemy grupy wsparcia dla rodziców, aby rozmawiać o tym, jak towarzyszyć dzieciom bez presji i frustracji. Wierzymy we wspieranie całego systemu wokół dziecka, a nie szukanie winnych.

_K_O8040

Masz więcej pytań? Chętnie odpowiemy.

AUTORSKA SZKOŁA PODSTAWOWA JASKÓŁKA IM. SIMONY KOSSAK